• ÝzEdebiyat > Eleþtiri > Tarihsel Olaylar |
121
|
|
|
|
Ve son olarak;ATATÜRK evladý olarak, üzerine önemle parmak basarak, Ýsrail'in, Türkiye Cumhuriyet'ine karþý göstermiþ olduðu "siyasi kabalýðýný, saygýsýzlýðýný" kýnýyorum. Türk halkýnýn gösterdiði tepkiler sonrasý, "Özür" dilemiþ olmasý tutarlý bir siyasi nezaket davranýþý deðildir. |
|
122
|
|
|
|
körfez gazetesinde çýkan yazýlarýmdan |
|
123
|
|
|
|
Bir kanlý gömlek sineye bastýrýlarak çýðlýklar susturulmakta. Delik deþik ve hala kan damlayan bir bulut gibi karanfillere yaðmakta. Ve karanfiller bir durma biçimidir, dimdik ve saðlam. Bir beslenme biçimidir babasýný kurþunlarla kaybetmiþ bir kýzýn gömleðe sarýlýþý. Yüreðini kaybetmiþ bir kuzunun yünlerinden örülmüþ bir gömlektir kurtlar sofrasýna atýlan. Uzun ince bir yolda yürümektir katiller arasýnda dolaþmak. Ýyi yolculuklar demez kimse sana herkes yolunu keser ve gömlek yine kanar. Ulaþýlmaz adalete ve ýþýða.
Bir kanlý gömlektir daðlarda koþan atlar. |
|
124
|
|
|
|
Ne Ottoman Ailesi Devletin ebed müdded olabildi..
Ne Terakki Ailesi Cumhurýyetin payidar kalabildi.
Bulanýk sularda - puslu havalarda avlanmaktan vazgeç artýk ta..
|
|
125
|
|
|
|
darfur, osmanlý’nýn “fizan” dediði bölgenin de ötesidir. ta afrika’nýn ortalarýnda, sudan’a ait ve batýsýnda bir bölge:
|
|
126
|
|
|
|
Sene 1967… Trabzon’dan bir güneþ doðuyor… Ufuktan doðan bu güneþ Trabzonspor’dan baþkasý deðildi. Aslýnda futbol çok daha evvel bu þehir halkýnýn yüreðinde yer edinmiþti. Ýdmanocaðý, Ýdmangücü, Necmiati, Lise kulüpleri Trabzon’da futbol ateþini yakan öncülerdir. 1923 yýlýndan sonra Trabzon’da Ýdmanocaðý ve Ýdmangücü arasýnda büyük bir rekabet baþlamýþtý. Bu iki güzide kulüp, Trabzon’da futbolu gündeme oturtmuþtur. Bu iki takým arasýndaki rekabet Galatasaray-Fenerbahçe arasýndaki rekabetten farksýzdý.
|
|
127
|
|
128
|
|
|
|
bilindiði üzere osmanlýda halifelik olduðu bütün milletimiz içerisine yayýlmýþtýr |
|
129
|
|
|
|
Dizide Sultan Süleyman’ýn Hürrem Sultan’ýn ve Sadrazam’ýn oyunlarýyla galeyana geldiði, doldurulduðu ve yanlýþ yönlendirmeleriyle bu kararý verdiði sunuluyor.Burada da þunu soramadan yapamýyor insan: Bir Cihan Padiþahýnýn gerçekleri araþtýrmadan, bilmeden, sýrf birilerinin yönlendirmesiyle böyle çok önemli bir kararý almasý ne kadar doðru? Böyle bir cihan padiþahýnýn istihbaratý olmaz mý? Veya bu kadar zayýf mý olur? Tabi bunlar tarihin karanlýk sayfalarýnda kalmýþ olaylar. Gerçeði belki de o aný yaþayanlar bilecek. Burada da þu sorulmadan edilemiyor. Bu kurmacayý yapanlar, neden gerçeðe yakýn yapmýyorlar filmi. Koca bir hükümdarý neden bu kadar basit, düþüncesiz ve iki kiþinin sözüyle hareket eden, iktidar uðruna evlat kaatili olan biri olarak gösteriyor. Gerçekten de Koskoca bir Cihan Padiþahý halkýn gözünün önünde nefret edilecek bir duruma düþürülüyor. Peki bu anlayýþ ne kadar doðru?
|
|
130
|
|
|
|
Futbol günümüzün en çok raðbet gören spor dalýdýr. Millet olarak futbolla yatýp kalkýyoruz. Küçüðümüz büyüðümüz futbolu seviyor. Belki bu bize bir dayatma olarak sunuldu. Gençlik stadyumlarda efkâr daðýtmaya, dertlerinden kurtulmaya, hayatýna renk katmaya baþladý. Televizyonlar, radyolar, gazeteler futbola gereðinden çok yer ayýrdý. Bütün bu etkenler futbolu hayatýmýzýn bir parçasý haline getirdi. Fakat zamanla bizler de futbolu sever olduk. Hemen herkesin bir takýmý var artýk… Her birimiz bir renge sevdalýyýz. Trabzonlularýn sevdalý olduklarý renkler bordo-mavidir. Þehrin hâkim rengi haline dönüþen bordo-mavi, elbiselerden apartman renklerine kadar hayatýn her yanýna aksetmiþtir.
|
|
131
|
|
|
|
Kavram ve taným olarak pek çok yerde karþýmýza çýkan bir olgu, emperyalizm. (1) Emperyalizm Latince: Ýmperium, imparatorluk kelimesinden türemiþtir. Gerçektende, imparatorluðunu geniþletmek ya da kendi hegemonyasýný baðýmsýz olan baþka ülkelere zorla kabul ettirmek isteyen bir devletin güttüðü politikaya denir. Baþka kaynaklarda, sömürgecilik, yeni sömürgecilik olarak da ifade bulur...
|
|
132
|
|
|
|
Ne yapardý ki gaspý yer, zülüm etmekten baþka, çalýp çýrpmak ne ala, tecavüzler hak telakki edilirken, zülüm tavan yapmýþken mazlum kimin neyine öyle deðil mi? |
|
133
|
|
|
|
Fransa’nýn amblemi neden horozmuþ, öðrenince de hiç þaþýrmadým.
“Kendi ayaklarý b…kun içindeyken þarký söyleyen tek hayvan horozmuþ.”
Fransa sonrasý Amerika onayladý, ardýndan Ýsveç sýradaki yerini aldý. Þimdi 24 Nisan yaklaþýyor, Ermeni kollarý yeniden sývadý. Hollanda-da yaþayan Türkler huzursuz. Ýmza kampanyalarý baþlatmýþlar, ama seslerini yeterince duyuramýyorlar.
Anladým ki günümüzde Fransýz Horozlarý çoðalmaya baþlamaktadýr. |
|
134
|
|
|
|
Yukarýdaki denklem yanlýþ ise matematikçi dostlar beni baðýþlasýn lütfen. Okul hayatým boyunca matematiði bir türlü sevemedim. Hoþ þimdi bile matematik iþlemleri ile aram iyi deðildir... |
|
135
|
|
|
|
“Karanlýkta dile getirmekten çekindiðiniz hakikat, bir gün Aydýnlýkta iþitilecek ve Gizli mekânlarda öðrendiðiniz bir inancý bir gün Çatýlardan haykýracaksýnýz ve Ýnsanlar buna inanacak” |
|
136
|
|
137
|
|
|
|
1915 olaylarýný soykýrým olarak tanýyan tanýyana. Bir bildikleri vardýr diyesi geliyor insanýn ama hiçbir þey bilmedikleri aþikâr. Bir ön yargý bir kendi kirli geçmiþlerini kamufle etme çabasý içindeler. Hatta panik ve telaþ durumlarý da gözlerden kaçmýyor. .. |
|
138
|
|
|
|
Bir tv kanalýnda yayýmlanmaya baþlanan " MUHTEÞEM YÜZYIL " dizisinin yapýmcýlarýnýn tarihi gerçekleri nasýl saptýrdýklarýna dair eleþtiri... |
|
139
|
|
|
|
1967-2009 Trabzonspor tarihi ile ilgili deðerlendirmeler. |
|
140
|
|
|
|
-" Tarihimizi bilmiyoruz, geçmiþimize sahip çýkmýyoruz, doðrular bize tam öðretilmedi. Tarih kitaplarýmýzda bu gerçeklere neden yer verilmedi?" |
|