• ÝzEdebiyat > Eleþtiri > Tarihsel Olaylar |
81
|
|
|
|
1920'li yýllarda Türk topraklarýna girerek atalarýmýzý soykýrýma tabi tutmaya çalýþan Yunanlýlarý, Bandýrmalý Türkler olarak protesto ediyoruz. |
|
82
|
|
|
|
Selahattin Eyyubi hakkýnda dört farklý tarih olmalý. Ne yazýk ki üç tarih var.
1- Sünni tarihi
2- Þia tarihi
3- Batý tarihi
4- Olmasý gereken ama olmayan tarih!
|
|
83
|
|
|
|
Doðu-Ýslam toplumlarýnda “kraliçelik” gibi bir kurumun olmayýþý kadýnýn dinsel gerekçelerle aþaðýlanmasýnýn en önemli göstergelerinden biridir. Padiþah analarý ya da karýlarýnýn Osmanlý sarayýnda çevrilen dolaplarda bir hayli etkili olduðu doðrudur. Ancak, bu Osmanlý’nýn iç ve dýþ politikasýný kapsamaz ve haremdekiler Valide Sultan mertebesine bile yükselseler Batý’daki “kraliçeler” kadar etkin ve saygýn konumda olamazlar.
|
|
84
|
|
|
|
Çandarlý, padiþah soyunun devam ettiði Osmanoðullarý ailesi kadar güçlü bir aileydi. O güne kadar Osmanlý padiþahlarýnýn yanýnda hep Çandarlýlar vezir olagelmiþlerdi. Bundan dolayý þöyle bir kanaat oluþmuþtu: “Padiþahlýk Osmanlýlarýn, vezirlik Çandarlýlarýndýr”. |
|
85
|
|
|
|
Nazým Hikmet, 1951 yýlýnda Dünya Barýþ Konseyi'nin bir yýl önce kendisine verdiði "Uluslararasý Barýþ Ödülünü" Prag'da düzenlenen bir törenle almýþ. |
|
86
|
|
|
|
Gerçek kahramanlarýný tanýmayan milletlerin istikbaline yön verecek gençleri, çizgi film kahramanlarýný kendilerine örnek edinirler. Bu durum, tarihi olmayan devletler için fazla yadýrganmasa da Osmanlý gibi dev bir devletin torunlarý için fazlasýyla yadýrganýr. Osmanlý’da altý asýr boyunca devleti idare etmiþ kiþilerin hangisine uysanýz sizi selamet sahiline götürür. Osmanlý’da vatana hýyanet eden padiþah yoktur. Bunlara Vahdettin de dahildir. Durum bu iken bazý kesimlerin Osmanlý padiþahlarýný hain ilan etmesini anlamak mümkün deðildir.
|
|
87
|
|
88
|
|
|
|
‘Ermeni’ ve bu adýn çaðrýþtýrdýðý sözler bana deðiþik deðiþik, ama birbirleriyle iliþkili þeyler söyler… Bu baþlýklarý deðiþik baðlamlarda ayrý ayrý ele aldýðým ya da birkaçýna birlikte deðindiðim yazýlar yazmýþýmdýr. Yazýda, geniþçe bir çerçevede bu baþlýklarý birlikte ele aldým. |
|
89
|
|
|
|
GAMUH teþkilatý hiç bir ülke, kurum ve kuruluþlardan yardým ve destek almamaktadýr. Tek güvenceleri orada yaþayan yaklaþýk 50 milyonluk Oðuz Azerbaycan Türkleridir. Tabii bunun yanýnda Kardeþ ve can bildikleri Türkiye’dir |
|
90
|
|
|
|
1878’den 1915’e oradan 1960 yýlýna kadar yaklaþýk 200 milyon sterlin Ýngilizlerin bize borcu var. Bu, anapara. Faizsiz borç. Rahmetli Denktaþ’ýn 500 milyon sterlin aldýðýný ve bunun karþýlýðýnda da Saray Otel’in yapýldýðýný biliyoruz. |
|
91
|
|
|
|
Yollarýma kendimden insancýklar dizdim,
Vatanýmý sað býrakmak için.
Ölmeyi bayraða sarýlmak için kabul ettim,
Baþýmda sizin gibi bir hocanýn okuyacaðý kitaptan “Cumhuriyet” duasý için.
|
|
92
|
|
|
|
Tarihimizle gurur duyacaðýmýz pek çok özelliðimiz vardýr, bunlardan biri’de hiç þüphesiz Yeniçeriler tarafýndan kurulmuþ olan ünlü Mehteran takýmýdýr.Mehter marþý denildiðinde akla gelen ilk þey kesinlikle Mehteranýn simgesi haline gelmiþ ünlü ”ceddin deden” marþýdýr. Bu belki de Osmanlý’daki en gaza getirici, Mehteran takýmýný en iyi þekilde özetleyen hatta Osmanlý hakkýnda duyduðumuz en popüler marþ olarak da bilinir.
|
|
93
|
|
|
|
Zaman zaman yönetime müdahaleler, tahtan indirilenler çýkarýlanlar oldu. Ama ne olursa olsun Osmanlý devlet yönetiminin asýl amacý ‘devlet-i ebed müddet’ti. Türk milleti kendilerinden bir aileye mensup Osmanlý adýndaki bu devleti sonsuza kadar devam ettirme büyük idealindeydi. |
|
94
|
|
|
|
Öldürülmekten deðil, döndürülmekten dönmekten korkan bir gençliktik. |
|
95
|
|
|
|
iskenderun garý’na yolcu treni gelmiyor artýk. hareket saatinden önce trene doðru koþturan yolcular da yok. tren yolculuðunu tamamlayýp, bir tapýnaðýn bahçesine girercesine rehavet ve huzur içinde iskenderun sokaklarýna daðýlan kimseler de yok. |
|
96
|
|
|
|
Atatürk Ülküsü Sadece Söz Deðil |
|
97
|
|
|
|
20. yüzyýlýn en büyük devrimi hakkýnda |
|
98
|
|
|
|
Üstat Necip Fazýl, “Son Devrin Din Mazlumlarý” adlý eserinde yakýn tarihimizle ilgili daha bir çok konuyu inceler ve açýklýða kavuþturmaya çalýþýr. Dersim olayýnýn dýþýnda þapka devrimiyle ilgili idam edilen Ýskilipli Atýf Hoca, bir saf ve genç subayýn kurban edildiði Menemen olayý, Bediüzzaman Said Nursi ve Süleymancýlar cemaatinin kurucusu Süleyman Efendinin(Süleyman Hilmi Tunahan) mazlumluklarý ayrýntýlý olarak anlatýlýr. |
|
99
|
|
|
|
Büyük patlama teorisi, evrim teorisi ,atom fiziði,Higgs Bozonu, Pi sayýsý , kutsal kitaplar, Adem ile Havva, yasak elma ve yýlanlar , neresinden baþlarsanýz baþlayýn her yaradýlýþ senaryosunun , her vakanýn , her zaman çizelgesinin bir dönüm noktasý vardýr. Her kýtanýn, her depremin, troposferden mezosfere tüm hava katmanlarýnýn ve her ülkenin…
|
|
100
|
|
|
|
2. Dünya harbinden sonra Alman Kadýnlarý “uçan balonlara” adlarýný, adreslerini ve tüm iletiþim bilgilerini yazarak, savaþta ölen erkeklerinin yerine geçecek “erkek adayý” aradýlar. |
|