• ÝzEdebiyat > Eleþtiri > Tarihsel Olaylar |
41
|
|
|
|
Voleybolda Amerika’ya ve Kore’ye kaybederek altýncý olduk. Kýzlar aðlamýþlar madalya alamadýklarý için, gülecek halleri yoktu herhalde. Yenildik ama ezilmedik, muhabbetleri her zaman daðarcýðýmýzda zaten. Yenseydik de bir sefer, ezilseydik, olmuyor iþte bir türlü... |
|
42
|
|
|
|
Eylül dendi mi aklýma iki büyük cinayet geliyor; biri 11 Eylül Amerikan ikiz kulelerin vurulup, masum insanlarýn ölmesi ve bu bahane edilerek hem Afgan, hem Irak halkýna yapýlan zulüm. Diðeri ise 12 Eylül'de devlet eli kullanýlarak iþlenen cinayetler. |
|
43
|
|
|
|
toplam kalite anadoluda yok muydu? |
|
44
|
|
|
|
Bizim A ve Ümit milli kahramanýmýz Polat Alemdar’a gizli görevler verilir... Polat Alemdar biraderimiz yanýna adamlarýný da alarak Beyaz Sarayý basar. Beyaz Saray da tam da toplantý sýrasýnda olmalýdýr bu olay. Sonra rehin aldýðý baþkandan ve bakanlardan ’’Vallahi de billahi dünyayý sömürmeyeceðiz.’’ sözü alýr... Amerikan sömürüsü de kalktý mý, iyice fakirleþir... Fakirleþen Amerika da dünya milletleri ile uðraþmaktan vazgeçer... |
|
45
|
|
|
|
Ýnsanlarýn birbirlerini öldürmek için satýn aldýklarý silahlar para ile alýnýyor. Uyuþturucu denen pislik maddeler para ile alýnýyor. Büyük bir rezillik olan fuhuþ para ile yapýlýyor. Hýyarto Lidyalýlar her tarafý bok ettiniz be! Hiç mi iþiniz gücünüz yoktu da bu meret parayý icat ettiniz? Baþka icat edecek bir þey bulamadýnýz mý? |
|
46
|
|
|
|
"Âkif'in Mýsýr dönüþü hasta yataðýnda verdiði mülakatlarý saðlýklý bulmak ne kadar doðru? Mýsýr'a kaçýþ gerekçesi belli. Kelleyi zor kurtardý. Oradayken de takip altýndaydý. Böyleyken, memleketinde ölebilmek için ülkeye zorlukla dönebiliyor. Bütün saðlýk sistemi çökmüþ birisinin bir gazetede gündeme getirilen sözleri kime ne kazanç veya deðer saðlar?" diyor biri. Kimin söylediðinin önemi yok. Bu bir zihniyet meselesi... |
|
47
|
|
|
|
Ne olursa olsun ben klasik soykýrým müzeleri gibi teslimiyetçi, kendisine acýndýran, soykýrým suçlularýnýn zil takýp göbek atmalarýný saðlayacak þekilde duvarlarýna melankoli sinmiþ, durgun bir ruhla hazýrlanmýþ, yobaz devlet adamlarýnýn ve belediye baþkanlarýnýn ayak bastýðý, konuþmalar yaptýðý, hatta bu konuþmalardan siyasi rant elde ettiði, bir eliyle üreme organýný kaþýyan diðer eli ile sms yazan ýrkçý eblehlerin ortalýkta gezindiði, bir müze istemiyorum. |
|
48
|
|
|
|
Sovyetler Birliði'nin 1922'de kurulmasýnýn ardýndan Moskova Kýrým Tatarlarýný özerk yerli nüfus olarak tanýdý. 1920 yýlýnda Tatarlar Kýrým'da gazeteleri, eðitim kurumlarý, müzeleri, kütüphane ve tiyatrolarýyla kendi kültürlerini geliþtirme imkânýna sahipti. |
|
49
|
|
|
|
Cumhuriyetin ilk yýllarýnda baþlayan " musýkî inkýlâbý" nýn gerçekleþmemesini, " karþý devrim" olarak yorumlanmasýna karþý, aslýnda böyle bir deðiþimin sosyolojik ve toplum psikolojisi açýsýndan mümkün olmadýðý hakkýmnda... |
|
50
|
|
|
|
Alçaklarý sevmeyenlerin favori þarkýlardan da birisidir ''Alçaklara kar yaðýyor üþümedin mi sen bu iþin sonunu düþünmedin mi?'' diye de söyler dururlar... Alçaklarda bu þarkýyý duysalar bile alçaklýklarýndan vazgeçmek bir yana, daha baþka nasýl bir alçaklýk yaparýz diye, arpacý kumrusu, pekin ördeði, Kanada Serçesi, hatta tavus kuþu gibi düþünür dururlar... |
|
51
|
|
|
|
[[K]] [[/K]][[I]] [[/I]]Bu görmüþ olduðunuz kartpostallar yetmiþli, seksenli yýllarda henüz cep telefonunun hayatýmýza dahil olmadýðý zamanlarda, üstüne pul yapýþtýrýlarak, uzaklarda ki sevdiklerimize gönderdiðimiz güzelliklerden birisiydi. Genellikle arkasýna ''Bayramýnýzý en içten dileklerimiz ile kutlar saðlýk ve esenlikler diler büyüklerin ellerinden, küçüklerin gözlerinden öperiz.'' diye yazýlýr bir hafta önceden de postaya verilirdi... |
|
52
|
|
|
|
Dil inkýlâbýnýn yanlýþlýðý... |
|
53
|
|
|
|
Ayasofya' nýn mülkiyet hakký... |
|
54
|
|
|
|
Þu an da Müslüman ülkelerin büyük çoðunluðunun baþýnda kukla idareciler bulunduðu için ister istemez bütün hepsi emperyalist devletlerin dümen suyuna gitmektedirler. Sayýn Baþbakanýmýzýn zannettiði gibi onlar kesinlikle bizim stratejik müttefikimiz deðildir ve bundan sonra da asla olmayacaktýr. Kimse kendini kandýrmasýn, ucuz rüyalar görmesin. Emperyalist devlet seni, baþýna geçirdiði devlet adamlarý vasýtasý ile yýllarca kullanýr, kullanýr, daha sonra da bir iki yanlýþýný görüp sana bir kýllanýr ve burnunu silip de çöpe attýðý kâðýt mendil gibi seni bir kenara koymaya çalýþýr ve çoðu zaman da koyar... |
|
55
|
|
|
|
dergi fotoðraf sanatýnýn geliþmesine, gezi ve seyahat kültürene, özellikle hatay'ýn tanýtýmýna büyük katký yaptý. hiç olmazsa dergi internet ortamýnda varlýðýný sürdürmeli. burada þunu da ifade etmek isterim ki; hatay'ýn tarihi de çok önemlidir. tarihini ortaya çýkaracak araþtýrmacýlara olduðu gibi, araþtýrýlan konularý paylaþmak için bir tarih dergisine de ihtiyaç vardýr. hatay tarihi, bugün yeterince bilinmemektedir... |
|
56
|
|
|
|
Yazmak; esasýnda beyinlerin dumura uðradýðý anlarda yazýlmayacak kadar kursal bir eylemdir. |
|
57
|
|
|
|
Çocukluðumdan buyana ilgi alanýma girer tarih. Görsel zekâ olmam mukabilinde çoðu konuþmalardan, çoðu resimlerden, buluntulardan yola çýkarak bir çok araþtýrmalarým neticesinde hep hissettiðim istikametin tam merkezine çýkmýþtýr yolum… Bunun için biraz inat, biraz sabýr, biraz da düþünüp sorgulamak yetiyor insana… Evet, bu yüzden hep tarihi kimlerin yazdýðýný merak etmiþimdir. |
|
58
|
|
|
|
Bu yazýnýn oluþma nedeni, Derinlemesine Atatürk 1 konulu þiirimsi bir kompozisyonuma olan sayýn þair yorumundan yansýyan diyalektiklerlen yazýldý.
"1] 'Ýttihat ve Terakki Partisi bizi savaþa soktu da, battýk' deniþli; bir tür söylemler kendi mantýðý içinde, yaygýn bir anlatýmdýr. Ama bu türden deniþler, bir baþka þekilde anlaþýlýþla da akamettir, verimsizliktir. ..."
B- “Cumhuriyet kuruluncaya kadar, camilerde hutbe veriþle, Allah'ý ve dinini; toplumun Müslüman kimliðini kullanan, kuvvayý milliye taraflýlarý, Cumhuriyet döneminden sonra sanki tavýr deðiþtirmiþler, sanki geçmiþte bunlar, hiç olmamýþ gibi anlatmalarý karþýsýnda insan olarak, düþünen olarak tepki gösteriyorum“ deniþli girizgahlarla bu çalýþmam oldukça uzun soluklu bir okuma oluþla ortaya kondu.
Amaç, Sevgili Gazi hareketini ne doðmatik kýlmaktýr. Ne de anlamazlarca ve daha ötesi kasti olanlarca dile getirilenler gibi bir tarihsel muazzamayý görmezden, bilmezden gelmekle onu küçümsemektir.
Ne ihtiþamý göremeyecek, övemeyecek denli, anlama özürlü ve görme kusurlu kibir olacaðýz. Ne de Sevgili Gazi Hareketini, tarihi nesnellik içinde; kendi þartlarýnda ikame oluþun bilinci içinde; zorunlu aksamalarýna ve natamam oluþlu kesikli ve güncel olanla ikmal edilecek bir sürekli oluþum olmalarýný; gözlerden kaçýracaðýz.
|
|
59
|
|
60
|
|
|
|
Cumuriyet inkýlaplarý döneminde musýkimiz... |
|