..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilim şaşkınlıkla başlar. -Aristoteles
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
 

Konular:
Edebiyat - Senaryo ve Oyun
Kampanyalar - Türk Düşünürleri
Kişiler ve Yayınevi:
Özgür Yayınları (340)
Namık Kemal (Yazar) (91)
Sabahattin Çağın (Editör) (20)
 

 
muhteşem bir eser   (Serbest Vezin Sembolik Şizofreni)
muhteşem bir eser gerçekten her düş dostunun okum...
› mrb kitap halen elinizde mi diye sormak istedim uz...
Okumadan ÖLÜNMEMESİ gereken bir kitap..   (Noetik Akıl ve Korteks İrade)
Çok ilginç bir sunuş ile başlıyor Eser...
Yaza...
En Uzun Gece...... Lütfen okuyun.....   (En Uzun Gece)
Bi arkadaşım tavsiye etti.İnanılmaz beğendim.Uzun ...
TÜM ALEME İBRET OLMASIYLA   (Ateşte Yeşerdim)
ancak bu kadar üst düzeyde yazılabilirdi simdiye k...
eğlenceli komik .d   (Canım Çok Sıkılıyor)
5 kişinin olması biraz kafa karıştırıyor ama sevdi...

Kitap > Özgür Yayınları > Tiyatro Dizisi > Namık Kemal > Vatan Yahut Silistre - Zavallı Çocuk - Karabela
Vatan Yahut Silistre - Zavallı Çocuk - Karabela



Vatan Yahut Silistre - Zavallı Çocuk - Karabela

Namık Kemal


Özgür Yayınları / Tiyatro Dizisi


Etiket: 12,00 TL

Tanzimat döneminde yazılan tiyatro eserlerinin çoğu, gerek ele aldıkları konuların kamuoyunun gündeminden çıkmış olması ve gerekse tiyatro tekniği bakımından taşıdıkları bazı zaaflar dolayısıyla, fakat en çok da kullanılan dilin eskimesi sebebiyle bugün unutulmuştur. Namık Kemal, tiyatro eserlerinde şiirlerine ve romanlarına göre çok sade ve yalın denilebilecek bir dil kullanmış olmasına rağmen aradan geçen zamanda onun eserleri de unutulmaya yüz tutmuştur.

Bugüne kadar -bazı yayınevlerinin ticari amaçlarla yaptığı- sadeleştirilmiş yayımları göz ardı edersek çeşitli araştırmacıların yaptığı, bilimsel yöntemlere uygun yayımlara da yeni basımları yapılmadığı için bugün ulaşmak zordur. Bu düşüncelerle Namık Kemal'in tiyatro eserlerini yeni harflerle üç cilt halinde topluca yayımlıyoruz. Tanzimat dönemi Türk edebiyatının bu güçlü şahsiyetinin diğer eserleri ve yazılarıyla olduğu kadar tiyatro eserleriyle de yeni kuşaklar tarafından tanınmasının yararlı olacağı kuşkusuzdur.

152 sayfa, 2. hamur, ISBN: 9789754472929; Boyut: 13 x 20 cm; Baskı Tarihi: Nisan 2011
Özgün Dili: Türkçe
Yazarın Diğer Kitapları
 
 Akif Bey, Remzi Kitabevi  Akif Bey, Beyaz Balina Yayınları  Barış Ne Oldu Bilmiyorum, Yalçın Yayınları
 Beş Cinayetin Anatomisi, Yalçın Yayınları  Bir Savcının Anıları, Yitik Ülke Yayınları  Celaleddin Harzemşah, Akçağ Yayınları
 Cezmi, İnkılap Kitabevi  Cezmi, Akçağ Yayınları  Cezmi, Timaş Yayınevi
 Cezmi, Sis Yayıncılık  Cezmi, Alter Yayıncılık  Cezmi, İlya Yayınevi
 Cezmi, Özgür Yayınları  Cezmi, Elips Kitap  Cezmi, Kitap Zamanı Yayınları
 Cezmi, Bilge Kültür Sanat  Cezmi Tarihe Müstenit Hikaye, IQ Kültür-Sanat Yayıncılık  Fatih Sultan Mehmed Han, Çamlıca Basım Yayın
 Gülnihal, İlya Yayınevi  Gülnihal, Akçağ Yayınları  Gülnihal, Kitap Zamanı Yayınları
 Gülnihal, Sis Yayıncılık  Gülnihal - Akif Bey, Özgür Yayınları  İntibah, İnkılap Kitabevi
 İntibah, Akçağ Yayınları  İntibah, Özgür Yayıncılık  İntibah, Parıltı Yayıncılık
 İntibah, İskele Yayınları  İntibah, Armoni Yayıncılık  İntibah, Homer Kitabevi
 İntibah, Türk Edebiyatı Vakfı Yayınları  İntibah, Sis Yayıncılık  İntibah, Alter Yayıncılık
 İntibah, İlya Yayınevi  İntibah, Şule Yayınları  İntibah, Say Yayınları
 İntibah, Bilge Kültür Sanat  İntibah, Kapı Yayınları  Kanije Muhasarası, Bilge Kültür Sanat
 Kanije Muhasarası, Babıali Kültür Yayıncılık  Osmanlı Modernleşmesinin Meseleleri Bütün Makaleleri 1, Dergah Yayınları  Osmanlı Tarihi 1, Bilge Kültür Sanat
 Osmanlı Tarihi 2, Bilge Kültür Sanat  Selahaddin, Avesta Yayınları  Taaşşuk-u Talat Ve Fitnat, Parıltı Yayınları
 

Yorumlar: Eleştirmek İstiyorum!

Bu kitap üzerine henüz eleştiri yazılmadı. İlk siz olabilirsiniz!

Yazar Hakkında
(1840-1888)
Osmanlı, şair ve yazar. Batı edebiyatının yazın türlerini ilk kez Türk toplumsal yaşamına sokmuştur. 21 Aralık 1840'ta Tekirdağ'da doğdu, 2 Aralık 1888'de Sakız Adası'nda öldü. Asıl adı Mehmed Kemal'dir, Namık adını ona Şair Eşref Paşa vermiştir. Arapça ve Farsça öğrendi. 1863'te Babıali Tercüme Odası'na kâtip olarak girdi. Dört yıl çalıştığı bu görev sırasında dönemin önemli düşünür ve sanatçılarıyla tanışma olanağı buldu. 1868'de M. Fazıl Paşa'nın desteğiyle Hürriyet adı altında bir gazete çıkardı. 1876'da I. Meşrutiyet'in ilanından sonra İstanbul'a döndü. Şura-yı Devlet (Danıştay) üyesi oldu. Kanun-i Esasi'yi (Anayasa) hazırlayan kurulda görev aldı. 1879'da Midilli mutasarrıfı oldu. Aynı görevle 1884'te Rodos, 1887'de Sakız Adası'na gönderildi. Ertesi yıl burada öldü ve Gelibolu'da Bolayır'da gömüldü. Şinasi'yle tanışıncaya değin, şiirlerinde tasavvuf etkileri görülür. Bu dönemde özellikle Yenişehirli Avni, Leskofçalı Galib gibi şairlerden etkilenmiştir. Şinasi'yle tanışmasından sonra şiirlerindeki içerik de değişmiştir. Günlük konuşma dilinden alıntıların yanı sıra, o zamana değin geleneksel Türk şiirinde görülmemiş olan "hürriyet kavgası", "esaret zinciri", "vatan", "kalb-i millet" gibi yepyeni kavramlarla birlikte, doğrudan doğruya düşüncenin aktarılmasını amaçlayan bir tür "manzum nesir" oluşturmuştur. Bosna-Hersek Savaşları, 93 Savaşı gibi olayların yarattığı sonuçlar, onun yazdığı vatan şiirlerini etkilemiştir. Bu şiirlerin en tanınmışları arasında "Vaveyla", "Vatan Mersiyesi", "Vatan Şarkısı" ve "Hürriyet Kasidesi" yer alır. Namık Kemal şiirleriyle şiir tekniğine büyük bir katkıda bulunmuş sayılmazsa da o günler için alışılmamış diri bir sesle konuşmuş olması ve yapıtlarına kattığı yeni kavramlarla Türk şiirini Divan şiirinin edilgen edasından kurtarmıştır. Bütün bu nitelikler onun Vatan Şairi olarak anılmasına yol açmıştır. Tiyatro türüne özellikle önem veren Namık Kemal, altı oyun yazmıştır. Bir yurtseverlik ve kahramanlık oyunu olan Vatan Yahut Silistire yalnız ülke için değil, Avrupa'da da ilgi uyandırmış ve beş dile çevrilmiştir. Magosa'dayken yazdığı Gülnihal'de baskıya ve zulme karşı duyduğu tepkiyi dramatik bir biçimde dile getirmiştir. Oyunun sahnelenmesinde pek çok bölüm sansür tarafından çıkarılmıştır. Namık Kemal yine Magosa'da yazdığı Akif Bey'de, yurtsever bir deniz subayının göreve koştuğu sırada karısının kendisine bağlılık göstermeyişini anlatırken, ahlaksal bir yorum da getirir. Zavallı Çocuk'ta görücü yoluyla evlenmeye karşı çıkar. On beş perdelik Celaleddin Harzemşah, Namık Kemal'in en beğendiği yapıtı olarak bilinir. Oyun, Moğollar'a karşı İslam dünyasını koruyan Celaleddin Harzemşah'ın kişiliği çevresinde gelişir. Bu yapıtta Namık Kemal, İslam birliği düşüncesini kapsamlı bir biçimde sergilemiştir. Namık Kemal'in ilk romanı olan İntibah 1876'da yayımlanmıştır. Ruhsal çözümlemelerinin, bir olayı toplumsal ve bireysel yönleriyle görmeye çalışmasının yanı sıra, dış dünya betimlemeleriyle de İntibah Türk romanında bir başlangıç sayılabilir. Eleştirmenler Namık Kemal'in bu romanda yüksek bir edebi düzey tutturamadığı görüşünde birleşirler. Dört yıl sonra yayımladığı Cezmi, tarihsel bir romandır. Kırım Şehzadesi Adil Giray'ın yaşadığı aşk ve Cezmi'nin onu kurtarmak isterken geçirdiği serüvenlerle gelişen romanda, Namık Kemal'in tam anlamıyla Avrupa Romantizmi'nin etkisinde olduğu izlenir. Namık Kemal'in yaşamı boyunca ilgi duyduğu alanlardan birisi de tarihtir. Osmanlı İmparatorluğu'nun kuruluş ve yükseliş dönemlerini anlattığı Devr-i İstila yayımlandığında büyük ilgi görmüştür. 1872'de çıkan Evrak-ı Parişan'da, Selahaddin Eyyubi, Fatih gibi tarihi kişilikleri, Barika-i Zafer'de İstanbul'un alınışını anlatır. Ahmed Nafiz takma adıyla yayımladığı Silistire Muhasarası ve Kanije, yine Osmanlı tarihine ilişkin kahramanlık olaylarını ele alan kitaplardır. Namık Kemal'in, tarih konusunda en kapsamlı çalışması olan Osmanlı Tarihi'nde, Hammer'in etkisinde kaldığı, yapıtın bilimsel olmaktan çok, eğitici değer taşıdığı konusunda görüşler ileri sürülmüştür. Yarım kalan bu yapıtın ilk basımı II. Abdülhamid tarafından yasaklanmıştır. 1975'te yayımlanan Büyük İslam Tarihi adlı yapıtındaysa Namık Kemal, İbn-i Haldun, İbn-i Rüşd gibi yazarlardan yararlanmış olduğunu belirtmiştir. Namık Kemal romanı ve tiyatroyu toplumsal yaşama soktuğu gibi, edebiyat eleştirisini de Türkiye'ye ilk getiren kişilerden biri olmuştur. En önemli eleştiri yapıtları Tahrib-i Harabat ile Takip'dir. Eleştirilerinde canlı, dolaysız bir üslup kullanmıştır. Tahrib-i Harabat, Ziya Paşa'nın Harabat adlı güldestesine karşı yazılmış sert bir eleştiri niteliğindedir. Takip de yine aynı güldestenin ikinci cildini eleştirir. Mukaddeme-i Celal eleştirisinde Namık Kemal, Batı edebiyatı ile Doğu edebiyatını karşılaştırmış, tiyatro, roman türleri üstünde durmuştur. Namık Kemal gazeteci olarak da Türk kültürü içinde önemli bir yer alır. Döneminin hemen hemen bütün yenilik yanlısı ve ilerici gazetelerinde yazmıştır. Siyasal ve toplumsal sorunlardan edebiyat, sanat, dil ve kültür konularına dek çok çeşitli alanlarda yazdığı makalelerin sayısı 500 kadardır. Bunlarda düzyazıdaki üstün yeteneğini ortaya koyduğu ve çok etkili bir üslup yarattığı kabul edilir.


Kitap Forumu:
KonuYanıtSon İleti
Henüz bir konu açılmadı.  
Kitap Forumları bir kitap hakkında Soru sormak ve Fikir paylaşmak içindir...


son gelen eserler
Altın Nine
Şefika Ünal
Öykü > Çocuk
Yazar Olmak; yada Yazmak
RUTİL BİLGİNER-
Deneme > Yazarlar ve Şairler
Yine Sabrım Üstüne
Galip Sertel
Şiir > Başkaldırı
Sevgi Festivali
Hakan Yozcu
Eleştiri > Çağdaş Sanat
Dünya Sanat Günü
Hakan Yozcu
Eleştiri > Çağdaş Sanat
Burası Dağbaşı mı?
Hakan Yozcu
Eleştiri > Toplum ve Birey
Tiyatro Oyun Dizisi 2
Hakan Yozcu
Eleştiri > Çağdaş Sanat
Cefa
Ertuğrul Tiryaki
Şiir > Halk
Halvet
Furkan TERZİOĞLU
Şiir > Modern
Aşktan da Gerçeksin
NUH KENİŞ
Şiir > Aşk ve Romantizm
Duymak
Nilüfer Aydur
Şiir > Bireysel
Aşkına Taraf Oldum
NUH KENİŞ
Şiir > Aşk ve Romantizm
Her Şairi Sen Sanmak
Sena Yılmaz
Şiir > Aşk ve Romantizm
Uyku...
seçkin gündüz
Şiir > Bireysel
Dön Gönlümün Sızısı
Rasim Yılmaz
Şiir > Aşk ve Romantizm
Yazamadım
Hasan Pamuk
Deneme > Sevgi ve Aşk
Yine de Sana Dair
İbrahim Kilik
Şiir > Aşk ve Romantizm
Hangi Yalnızlığa Gitsem
NUH KENİŞ
Şiir > Aşk ve Romantizm



| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |


İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2014 | © , 2014
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.