..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sanatçının işlevsel tanımı bilinci neşelendirmektir. -Max Eastman
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
 

Konular:
Felsefe ve Düşünce - İdealizm
Felsefe ve Düşünce - Antik Felsefe
Kişiler ve Yayınevi:
Sosyal Yayınlar (277)
Aristoteles (Yazar) (51)
Ahmet Arslan (Çeviren) (32)
Enver Aytekin (Hazırlayan) (14)
 

 
muhteşem bir eser   (Serbest Vezin Sembolik Şizofreni)
muhteşem bir eser gerçekten her düş dostunun okum...
› mrb kitap halen elinizde mi diye sormak istedim uz...
Okumadan ÖLÜNMEMESİ gereken bir kitap..   (Noetik Akıl ve Korteks İrade)
Çok ilginç bir sunuş ile başlıyor Eser...
Yaza...
En Uzun Gece...... Lütfen okuyun.....   (En Uzun Gece)
Bi arkadaşım tavsiye etti.İnanılmaz beğendim.Uzun ...
TÜM ALEME İBRET OLMASIYLA   (Ateşte Yeşerdim)
ancak bu kadar üst düzeyde yazılabilirdi simdiye k...
eğlenceli komik .d   (Canım Çok Sıkılıyor)
5 kişinin olması biraz kafa karıştırıyor ama sevdi...

Metafizik



Metafizik

Aristoteles


Sosyal Yayınlar / Büyük Fikir Kitapları Dizisi


Etiket: 45,00 TL

Felsefe tarihinin en büyük filozoflarından biri Aristoteles ise, Aristoteles'in de tartışmasız en önemli ve tarih boyunca gerek Batı Hıristiyan gerekse Doğu İslâm düşüncesi üzerinde en geniş kapsamlı etkide bulunmuş eserlerinden biri Metafizik'tir. Bir sonraki bölümde ayrıntılı olarak sergileneceği üzere bu esere şimdiye kadar içlerinde Fârâbî, İbni Rüşt, St. Thomas, Albertus Magnus gibi birinci sınıf filozoflar da olmak üzere sayısız düşünür ve yazarlar tarafından küçüklü, büyüklü sayısız şerh, haşiye, açıklama yazılmış ve üzerinde de en büyük sayıda araştırma ve inceleme yapılmıştır. Esas itibariyle Aristoteles'in varlık öğretisi (ontoloji) ve tanrıbilimini (teoloji) içeren bu eser, ayrıca bize onun kuvve-fiil öğretisi, dört neden kuramı, bilimler sınıflaması, bilim anlayışı vb. gibi çeşitli önemli konular hakkındaki görüşlerini sergilemektedir. Bunun dışında onda Aristoteles'in Platon'un idealar kuramının son derece geniş ve ayrıntılı bir eleştirisini, yine Platon'un hayatının son döneminde sergilediği ve öğrencileri -özellikle Speusippos ve Ksenokrates- tarafından savunulduğu şekliyle son öğretisi, yani ideaları sayılar olarak göz önüne almaya doğru giden ve bir metamatematik olarak değerlendirilmesi uygun olan öğretisi hakkında da emsalsiz değerde bilgilerle karşılaşmaktayız.

Çeviren: Ahmet Arslan - 652 sayfa, Ciltsiz. hamur, ISBN: 978-605-127-172-9; Boyut: 16cm x 23cm; Baskı Tarihi: 1996
Özgün Dili: Fransızca
Yazarın Diğer Kitapları
 
 Aristoteles Nikomakhos'a Etik, Bilgesu Yayıncılık  Atinalıların Devleti, Araf Yayınları  Atinalıların Devleti, Say Yayınları
 Atinalıların Devleti, İş Bankası Kültür Yayınları  Atinalıların Devleti, İş Bankası Kültür Yayınları  Gökyüzü Üzerine, Dost Yayınları
 Gökyüzü Üzerine, BilgeSu Yayıncılık  Hayvanların Hareketi Üzerine, Bulut Yayınları  Hayvanların Hareketleri Üzerine, Sentez Yayınları
 İkinci Çözümlemeler, Yapı Kredi Yayınları  Lambda, Notos Kitap  Metafizik , Sosyal Yayınlar
 Metafizik, Sosyal Yayınları  Metafizik (Dosya Yok), Sosyal Yayınlar  Nikomakhos'a Etik, Say Yayınları
 Peri Poetika Şiir Sanatı, Ark Kitapları  Poetika, Remzi Kitabevi  Poetika, Say Yayınları
 Poetika, Mitos Boyut Yayınları  Poetika Şiir Sanatı Üstüne, Can Yayınları  Poietika - Şiir Sanatı Üzerine, Pharmakon Kitap
 Politika, Remzi Kitabevi  Politika, Dergah Yayınları  Politika, Ark Kitapları
 Politika, Say Yayınları  Protreptikos / Evren Üstüne, Pencere Yayınları  Protreptikos ve Evren Üstüne, Pencere Yayınları
 Sofistlerin Çürütmeleri Üzerine, Say Yayınları  Theta, Notos Kitap  Yorum Üzerine, İmge Kitabevi Yayıncılık
 

Bu kitaplar da ilginizi çekebilir

Devlet Adamı
Platon / Eflatun
Sosyal Yayınlar
  satış dışı  

Euthydemos
Platon / Eflatun
Sosyal Yayınlar
  satış dışı  

Epinomis
Platon / Eflatun
Sosyal Yayınlar
  satış dışı  

Kratylos
Platon / Eflatun
Sosyal Yayınlar
  satış dışı  

Timaios
Platon / Eflatun
Sosyal Yayınlar
  satış dışı  

Sofist
Platon / Eflatun
Sosyal Yayınlar
Yorumlar: Eleştirmek İstiyorum!

Bu kitap üzerine henüz eleştiri yazılmadı. İlk siz olabilirsiniz!

Yazar Hakkında
Makedonya Krallığı'nın güçlenmeye başladığı bu dönemde yaşayan Aristoteles, Ege Denizi'nin kuzeyinde bulunan Stageria'da doğmuştur (M.Ö. 384). O dönemde, Stageria'da İyon kültürü egemendir ve Makedonyalıların buraları istila etmeleri bile bu durumu değiştirmemiştir. Bu nedenle Aristoteles'e bir İyonya filozofu denilebilir. Annesi hakkında adından başka hiçbir şey bilinmemektedir; babası Nicomaihos, hekimdir ve Makedonya Krallarından Amyntus'un (M.Ö.393-370) hekimliğine getirildiğinde, ailesi ile birlikte Stageria'dan Makedonya'nın başkentine taşınmıştır. Aristoteles burada öğrenim görmüş ve savaş yaşamına ilişkin ayrıntılı bilgiler ve deneyimler edinmiştir; bir taraftan Yunan (yani İyon) ve diğer taraftan Makedonya etkileriyle biçimlenmiş ve gençliğinde, ilgisini daha çok tıp üzerinde yoğunlaştırmıştır. 17 yaşına geldiğinde öğrenimini tamamlaması için Atina'ya gönderilen Aristoteles, hayatının 20 yılını (M.Ö. 367-347) burada geçirmiştir. Atina'ya gelir gelmez, Platon'un öğrencisi olarak Akademi'ye girmiş ve hocasının ölümüne kadar burada kalmıştır. Platon, sürekli olarak çekiştiği bu değerli öğrencisinin zekasına ve enerjisine hayran kalmış ve ona Yunanca'da akıl anlamına gelen Nous adını vermiştir. Atina'da kaldığı süre içerisinde Aristoteles, başka hocaları da izlemiş ve mesela Agora'da politik dersler almıştır. Bir sarraf olarak iş hayatına atılmış ve daha sonra çok varlıklı olmuş Hermenias, kısa bir süre içinde çok geniş toprakları mülk edinmiş ve Aterneus'un yöneticiliğine gelmişti. Akademi'nin öğrencisi ve hocası Platon'un hayranıydı. Onun devlet yönetimine ilişkin önerilerini çok olumlu karşılıyor ve Platon'un önderliğinde daha iyi bir yönetim oluşturmak istiyordu. Bu amaçla Assos'ta Akademi'nin kolu olan bir okul kurmuştu. Platon'un ölümünden sonra, Aristoteles bu okulda görev aldı ve üç yıl boyunca burada çalıştı. Bir ara Hermenias'ın yeğeni Pythias ile evlendi. Aristoteles, Assos'ta kaldığı süre içerisinde, zaman zaman dostu Teofrastos'un memleketi olan Mytilen'e gitmiştir. Bu seyahatlar, Aristoteles'in gözlemler yapması ve kendisini yetiştirmesi açısından çok yararlı olmuştur. Bu sıralarda II. Philip, oğlu İskender için iyi bir öğretmen aramaktaydı ve Assos'taki okulun yöneticisi olan Aristoteles, yavaş yavaş dikkatini çekmeye başlamıştı. Görev, Aristoteles'e önerildi ve o da bu öneriyi seve seve kabul ederek, II. Filip'in oturmakta olduğu Pella'ya gitti. Aristoteles'in öğretmenliği, 343 yılından 340 yılına kadar sürdü. İskender, 336'da babası ölünce, onun yerine geçti ve eski öğretmeni Aristoteles'i danışman olarak atadı. Daha sonra İskender Yunanistan'daki ve Balkanlar'daki ayaklanmaları bastırmak üzere harekete geçince, Aristoteles, onu bırakarak, büyük idealini gerçekleştirmek amacıyla, yani yeni bir okul kurmak amacıyla Atina'ya döndü. İskender'in M.Ö. 323 yılında ölmesi, Aristoteles'i çok güç bir durumda bırakmıştı; çünkü Lise'nin kurulması sırasında İskender'in yapmış olduğu yardımlar ve Hermenias için yazmış olduğu zafer türküsü, Atina'daki düşmanları tarafından hatırlanmıştı. Aristoteles, dinsizlikle suçlandı ve Atinalıların, Sokrates'i ölüme mahkum etmekle işlemiş oldukları suçu yinelememeleri için Chalcis'e kaçtı ve orada yakalanmış olduğu bir hastalık sonucunda M.Ö. 322 yılında öldü. Aristoteles'in hiçbir resmi kalmamıştır. Diogenes'e göre, ince bacaklı ve küçük gözlüymüş. Viyana'daki Sanat Tarihi Müzesi'nde sergilenmekte olan mermer başın Aristoteles'e ait olduğu iddia edilmekteyse de, bunu kanıtlayacak herhangi bir ipucu yoktur. Aristoteles, İskender'i bırakarak Atina'ya döndüğünde, oradaki dostlarıyla buluşmuştu; ama aradan 20 yıl geçmiş olduğu için, artık eski okuluna dönemezdi. Başka bir okul kurmaya karar verdi ve bu maksatla kentin batısında bulunan ve Apollon Lyceios'un (Kurt Tanrı) anısına ayrılmış olan ormanlık alanı seçti. İşte bugün de kullanmakta olduğumuz Lise adı, bu Lyceios'tan gelmektedir. Lise'de eğitim ve öğretimin nasıl yapıldığına ilişkin kesin bir bilgiye sahip değiliz; ancak bazı kaynakların bildirdiğine göre, sabahları yeni başlayanlara, akşamları ise geniş halk kitlelerine dersler verilmekteymiş. Akademi ve Lise, aslında felsefe öğretimi veren okullardı. Ancak Akademi, daha çok metafiziğe ve bu arada ahlak ve siyaset gibi konulara yönelmişti. Lise'de ise araştırmalar, Aristoteles'in daha çok mantık ve bilimlerle ilgilenmesi nedeniyle, bu alanlarda yoğunlaşmıştı. Aristoteles 13 yıl boyunca Lise'nin yöneticiliğini yaptı ve ölümünden sonra yerine arkadaşı Teofrastos geçti. Teofrastos, 37 yıl bu okulun yöneticiliğini üstlendi ve yapmış olduğu yeni düzenlemelerle Lise'yi kurumsallaştırmayı başardı; ancak Lise, Akademi kadar uzun ömürlü olamadı.


Kitap Forumu:
KonuYanıtSon İleti
Henüz bir konu açılmadı.  
Kitap Forumları bir kitap hakkında Soru sormak ve Fikir paylaşmak içindir...


son gelen eserler
Sen Gelince Aklıma
Arzu Karadoğan
Şiir > Aşk ve Romantizm
Hayat
Ayaz Meyhan
Şiir > Yaşam
Bir Kadina Asik Olmak
Alp Şahin
Deneme > İlişkiler
Güzel Sözler - 2
Rasim Yılmaz
Şiir > Aşk ve Romantizm
Güzel Sözler - 1
Rasim Yılmaz
Şiir > Aşk ve Romantizm
Ben Unutmadım
NUH KENİŞ
Şiir > Aşk ve Romantizm
Kimimiz...
demir can
Şiir > Anı
Tek Hayalin Ben Olayım
osman demircan
Şiir > Aşk ve Romantizm
Aşkın Ayrılık Tarafı
NUH KENİŞ
Şiir > Aşk ve Romantizm
Yemin
Rasim Yılmaz
Şiir > Aşk ve Romantizm
Zor 1
Üzeyir Aydın
Şiir > Aşk ve Romantizm
Eyvallah Der Geçerim
abdullah oral
Şiir > Başkaldırı
Çakır Keyif
abdullah oral
Şiir > Bireysel
Sus Yüreğim
abdullah oral
Şiir > Başkaldırı



| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |


İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2014 | © , 2014
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.