..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yalnızca sevgiyi öğret, çünkü sen osun. -Anonim
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
 

Kişiler ve Yayınevi:
Derin Yayınları (264)
Attila İlhan (Yazar) (111)
 

 
muhteşem bir eser   (Serbest Vezin Sembolik Şizofreni)
muhteşem bir eser gerçekten her düş dostunun okum...
› mrb kitap halen elinizde mi diye sormak istedim uz...
Okumadan ÖLÜNMEMESİ gereken bir kitap..   (Noetik Akıl ve Korteks İrade)
Çok ilginç bir sunuş ile başlıyor Eser...
Yaza...
En Uzun Gece...... Lütfen okuyun.....   (En Uzun Gece)
Bi arkadaşım tavsiye etti.İnanılmaz beğendim.Uzun ...
TÜM ALEME İBRET OLMASIYLA   (Ateşte Yeşerdim)
ancak bu kadar üst düzeyde yazılabilirdi simdiye k...
eğlenceli komik .d   (Canım Çok Sıkılıyor)
5 kişinin olması biraz kafa karıştırıyor ama sevdi...

Kitap > Derin Yayınları > Edebiyat Dizisi > Attila İlhan > Attila İlhan'la Siyaset Güncesi
Attila İlhan'la Siyaset Güncesi



Attila İlhan'la Siyaset Güncesi

Attila İlhan


Derin Yayınları / Edebiyat Dizisi


Etiket: 9,00 TL

Ekonomist, öğretim üyesi Erol Manisalı, şair, romancı Attila İlhan'la söyleşilerini toplamış.

Tür bakımından ender rastlanan bir çalışma. Genellikle konuşulur, tartışılır ve insan hafızası bunları unutur gider. Oysa, o gün konuşulan bir konu kayda geçse, ilerideki günlerde bir metnin boyut kazanmasını sağlayacak malzemeyi taşır. Erol Manisalı, sözün uçtuğunu, yazının kaldığını bilen bir aydın olduğundan, Attila İlhan'la konuşmalarından belleğinde kalanları kayda geçirmiş, şairin onayını aldıktan sonra da yayına hazırlamış.

Kitabın sorumluluğunu üzerine alıyor Manisalı, çünkü yazdıklarım her ne kadar onunla yapılan söyleşilerden çıkmışsa da gene ben kendi penceremden yazdım diyor.

Attila İlhan'ın kitaplarını, özellikle köşe yazılarını okuduysanız, Erol Manisalı'nın da yazılarını, kitaplarını biliyorsanız ikisinin de çoğu zaman uyuma vardığını farkedersiniz...

169 sayfa, ISBN: 9756463384; Boyut: 13x19,5
Özgün Dili: Türkçe
Yazarın Diğer Kitapları
 
 Attila İlhan'la Siyaset Güncesi, Derin Yayınları  Ayrılık Sevdaya Dahil, Türkiye İş Bankası Yayınları  Bela Çiçeği, Türkiye İş Bankası Yayınları
 Ben Sana Mecburum, Türkiye İş Bankası Yayınları  Ben Sana Mecburum, Türkiye İş Bankası Yayınları  Bıçağın Ucu, Türkiye İş Bankası Yayınları
 Bir Sap Kırmızı Karanfil, Türkiye İş Bankası Yayınları  Böyle Bir Sevmek, Türkiye İş Bankası Yayınları  Dönek Bereketi, Türkiye İş Bankası Yayınları
 Duvar, Türkiye İş Bankası Yayınları  Elde Var Hüzün, Türkiye İş Bankası Yayınları  Faşizmin Ayak Sesleri, Türkiye İş Bankası Yayınları
 Gazi Paşa, Türkiye İş Bankası Yayınları  Gerçekçilik Savaşı, Türkiye İş Bankası Yayınları  Hangi Edebiyat, Türkiye İş Bankası Yayınları
 Hangi Küreselleşme, Türkiye İş Bankası Yayınları  Hangi Laiklik, Türkiye İş Bankası Yayınları  Hangi Seks, Türkiye İş Bankası Yayınları
 Hangi Sol, Türkiye İş Bankası Yayınları  İkinci Yeni Savaşı, Türkiye İş Bankası Yayınları  Kadınlar Savaşı, Türkiye İş Bankası Yayınları
 Kimi Sevsem Sensin, Türkiye İş Bankası Yayınları  Korkunun Krallığı, Türkiye İş Bankası Yayınları  Kurtlar Sofrası, Türkiye İş Bankası Yayınları
 O Karanlıkta Biz, Türkiye İş Bankası Yayınları  O Sarışın Kurt, Türkiye İş Bankası Yayınları  Sağım Solum Sobe, Türkiye İş Bankası Yayınları
 Sırtlan Payı, Türkiye İş Bankası Yayınları  Sisler Bulvarı, Türkiye İş Bankası Yayınları  Sultan Galiyef / Avrasya'da Dolaşan Hayalet, Türkiye İş Bankası Yayınları
 Tutuklunun Günlüğü, Türkiye İş Bankası Yayınları  Ufkun Arkasını Görebilmek, Türkiye İş Bankası Yayınları  Yağmur Kaçağı, Türkiye İş Bankası Yayınları
 Yanlış Kadınlar Yanlış Erkekler, Türkiye İş Bankası Yayınları  Zenciler Birbirine Benzemez, Türkiye İş Bankası Yayınları
 

Bu kitaplar da ilginizi çekebilir

Hangi Batı
Attila İlhan,
Türkiye İş Bankası Yayınları
  satış dışı  

Batı'nın Deli Gömleği
Attila İlhan,
Türkiye İş Bankası Yayınları
  satış dışı  

Bela Çiçeği
Attila İlhan,
Türkiye İş Bankası Yayınları

Şu Çılgın Türkler
Turgut Özakman,
Bilgi Yayınevi

Düşünceler
Erol Manisalı,
Gündoğan Yayınları

Osmanlı'dan Günümüze Eğitim Tarihi
Necdet Sakaoğlu,
İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
  satış dışı  
Yorumlar: Eleştirmek İstiyorum!

13 Ekim 2012 - Türkiye / MUĞLA
Teşekkürlerimle hocam
Diyalektik kavramını anlamak isteyenler için okunması gereken özel bi kitap....

Bu yorumu doğru buluyor musunuz? 

Yazar Hakkında
(15 Haziran 1925 - 11 Ekim 2005) Menemen'de doğdu.Lise birinci sınıftayken bir kıza yazdığı Nazım Hikmet şiirleriyle yakalanması sonucu, 1941 Şubat'ında, 16 yaşındayken tutuklandı ve okuldan uzaklaştırıldı, eğitim hayatına ara vermek zorunda kaldı. Danıştay kararıyla, 1944 yılında okuma hakkını tekrar kazandı. 1946'ta mezun oldu. İstanbul Hukuk Fakültesi'ne kaydoldu. Üniversite hayatının başarılı geçen yıllarında Yığın ve Gün gibi dergilerde ilk şiirleri yayınlanmaya başladı. 1948'de ilk şiir kitabı Duvar'ı kendi imkanlarıyla yayınladı.
1950'li yılları İstanbul - İzmir - Paris üçgeni içerisinde geçiren Attilâ İlhan, bu dönemde ismini yavaş yavaş Türkiye çapında duyurmaya başladı. Yurda döndükten sonra, Hukuk Fakültesi'ne devam etti. Ancak son sınıfta gazeteciliğe başlamasıyla beraber öğrenimini yarıda bıraktı.
Onbeşe yakın senaryoya Ali Kaptanoğlu adıyla imza attı. Sinemada aradığını bulamayınca, 1960'ta Paris'e geri döndü. Sosyalizmin geldiği aşamaları ve televizyonculuğu incelediği bu dönem, babasının ölmesiyle birlikte yazarın İzmir dönemini başlattı. Sekiz yıl İzmir'de kaldığı dönemde, Demokrat İzmir gazetesinin başyazarlığını ve genel yayın yönetmenliğini yürüttü. 1968'te evlendi, 15 yıl evli kaldı.
1973'te Bilgi Yayınevi'nin danışmanlığını üstlenerek Ankara'ya taşındı. 81'e kadar Ankara'da kalan yazar bu tarihten sonra İstanbul'a yerleşti. Çeşitli gazete ve dergilerde yazmayı sürdürdü. Yine bu yıllarda; Sekiz Sütuna Manşet, Kartallar Yüksek Uçar ve Yarın Artık Bugündür isimli televizyon dizilerinin senaryolarını yazdı.
İlk romanı Sokaktaki Adam yayınlandığında 10 roman yazmıştı. Bunlar hiç gün ışığına çıkmadı. Attilâ İlhan bunun sebebini bir söyleşide şöyle açıklıyor: "... bir çok roman yazdım daha önceden. Ama neden yayınlamadım? Çok akıllıca bir sebebi vardı. Çünkü biliyorum ki yazarlar ilk romanlarında kendilerini anlatırlar. O da romancılık değildir. Günlük tutmaktır." (Düşün, Haziran 1996).
Roman serüvenine başladığında döneminin diğer yazarları daha çok yerel ve kırsal olayları, kişileri işlerken Attilâ İlhan şehir insanını Türkiye'nin yakın dönem tarihini siyasal, ekonomik ve sosyal yanlarıyla ele alan bir yapı içerisinde işliyordu. Sadece İstanbul, İzmir gibi Türkiye'nin büyük şehirlerini, işlediği dönemin yaşam tarzını, ekonomik ve sosyal sorunlarını kahramanlarının gözüyle yansıtmakla yetinmiyor; aynı zamanda, batı kültürünün Türkiye'ye ne şekilde yansıdığını, olumlu ve olumsuz etkilerini, çizdiği karakterlerle ve Avrupa'daki şehirlerle örtüşen bir yapı içerisinde irdeliyordu.
Yazarın "olgunluk dönemi" diye tanımlayabileceğimiz edebiyat süreci Kurtlar Sofrası ile başlar. Sokaktaki Adam'da ne istediğini değil, ne istemediğini bilen biri anlatılırken; Zenciler Birbirine Benzemez'de Mehmed-Ali istedikleri ile istemedikleri arasında mütereddit bir karakteri yansıtmaktadır. Oysa Kurtlar Sofrası'nda Mahmud ne istediğini çok iyi bilen bir karakteri çizer. Bu üç romanıyla Attilâ İlhan Türk aydınına farklı açılardan bakar, fikirlerini diyalektik-materyalist bir sentez içinde derleyerek Türkiye için bir sentez önerir- ki sonradan yazdığı beş kitaplık Aynanın İçindekiler serisi de bu zemine oturmuştur-. Bıçağın Ucu, Sırtlan Payı, Yaraya Tuz Basmak, Dersaadet'te Sabah Ezanları ve O Karanlıkta Biz bu seriyi oluşturan romanlar. Her romanda yer alan karakterler, Türkiye'nin tarihinde köşebaşlarını oluşturmuş dönemlere ayna tutan aydınlardır. Tarihi olaylar, politik ve sosyal dengelerle ele alınır. Birbirleriyle bağlantısı olan karakterlerden herbiri bir romanda ön plana çıkar ve olaylar onun gözlemleriyle aktarılır. Bu serinin bütünü irdelendiğinde yine, yazarın Türk aydınına yakın tarihimize bir bakma şansı tanıdığını ve kendi toplumcu-gerçekçi bakış açısıyla önergeler sunduğunu görürüz.
Attilâ İlhan, Fena Halde Leman ve Haco Hanım Vay adlı eserlerinde ise cinsellik sorununa cesaretle eğilerek okuru yeni bir boyut üzerinde düşünmeye yönlendirmektedir. Her iki romanda da olaylar ve kişiler kadın eşcinselliğinin, çift cinselliğin ve çifte benlik duyumsamasının gizlerini sergilemeye yönelik canlı ve renkli bir anlatımla işlenmektedir. Türk kamuoyunda adının kolaylıkla telaffuz edilmediği ancak oldukça yaygın olduğu bilinen bu tür ilişkinin, yazınımızda böylesi bir cesaretle işlenmesi yayınlandıkları dönemlerde kitapların ses getirmesine ve edebiyat çevrelerinde tartışılmasına neden olmuştu.
Attila İlhan, 11 Ekim 2005 tarihinde yaşama veda etti.



Kitap Forumu:
KonuYanıtSon İleti
Henüz bir konu açılmadı.  
Kitap Forumları bir kitap hakkında Soru sormak ve Fikir paylaşmak içindir...


son gelen eserler
Yine Sabrım Üstüne
Galip Sertel
Şiir > Başkaldırı
Sevgi Festivali
Hakan Yozcu
Eleştiri > Çağdaş Sanat
Dünya Sanat Günü
Hakan Yozcu
Eleştiri > Çağdaş Sanat
Burası Dağbaşı mı?
Hakan Yozcu
Eleştiri > Toplum ve Birey
Tiyatro Oyun Dizisi 2
Hakan Yozcu
Eleştiri > Çağdaş Sanat
Cefa
Ertuğrul Tiryaki
Şiir > Halk
Halvet
Furkan TERZİOĞLU
Şiir > Modern
Aşktan da Gerçeksin
NUH KENİŞ
Şiir > Aşk ve Romantizm
Duymak
Nilüfer Aydur
Şiir > Bireysel
Aşkına Taraf Oldum
NUH KENİŞ
Şiir > Aşk ve Romantizm
Her Şairi Sen Sanmak
Sena Yılmaz
Şiir > Aşk ve Romantizm
Uyku...
seçkin gündüz
Şiir > Bireysel
Dön Gönlümün Sızısı
Rasim Yılmaz
Şiir > Aşk ve Romantizm
Yazamadım
Hasan Pamuk
Deneme > Sevgi ve Aşk
Yine de Sana Dair
İbrahim Kilik
Şiir > Aşk ve Romantizm
Hangi Yalnızlığa Gitsem
NUH KENİŞ
Şiir > Aşk ve Romantizm
Talihim
Şefika Ünal
Öykü > Halk Öyküleri
Karmaya Daha Var
Alp Şahin
Öykü > Bireysel
Hadi Be...
demir can
Şiir > Anı



| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |


İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2014 | © , 2014
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.